BMW vs. Mercedes

A Mercedes-Benz új városi terepjáró modelljének értékesítési sikere a Daimler konszern történetének legjobb évkezdetét hozta magával.

A Mercedes ez év januárjában 151 ezer autót adott el, csaknem húsz százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor. Európában és Kínában nőttek a Mercedes eladásai a legnagyobb mértékben. A napokban közzétett statisztikai adatok azonban azt is előrevetítik, hogy a gyár idei eladási rátája kisebb ívű növekedést mutat majd a tavalyihoz képest.

Dieter Zetsche, a Daimler elnöke, a Mercedes-Benz vezérigazgatója ezekre az adatokra reflektálva közölte, hogy a Mercedes a prémium kategóriában vívott küzdelemben nem fogja "beáldozni" nyereségességét a piaci elsőségért. A cég vezére 2020-ra tűzte ki célul, hogy a piacvezető BMW-t megelőzzék a prémium kategóriában. Tavaly a Merci 1,87 millió autót adott el és ezzel megelőzte az 1,80 millió kocsit értékesítő Audit. A piacvezető azonban még mindig a BMW maradt 1,91 millió autó eladásával.

Hogyan is áll a BMW?

A BMW Group fennállásának eddigi legeredményesebb évét hozta a 2015-ös esztendő összesen világszerte 2 247 485 átadott BMW, MINI és Rolls-Royce modellel, mely a BMW és a MINI történetében újabb értékesítési rekordnak számít. Ezzel az adattal a vállalatcsoport sorozatban ötödszörre szárnyalta túl előző éves értékesítési volumenét.

A vállalatcsoport rekordja mellett maga a BMW is rekordot ünnepelhet, hiszen szintén ötödik egymást követő évben döntött eladási csúcsot a bajor gyártó a 1 905 234 darab eladott járművel, mellyel 5,2 százalékkal szárnyalta túl a 2014-es eladási mutatókat.